ZONTA AARHUS IIs BANKO & BOBLER 2017 GIVER ET OVERSKUD PÅ 141.000 KR.

Zonta Aarhus II afviklede med stor succes Banko & Bobler i Bellevuehallen fredag den 13/1.

De 600 billetter, som betød fuldt hus i Bellevuehallen, blev revet væk på 3 uger.

Det blev en festlig aften, hvor andespillets obligatoriske flæskestege og ænder og bankospillets kaffe og wienerbrød blev erstattet med lækker tapas, kransekage, bobler og luksuspræmier fra de 300 sponsorer og donatorer, der støttede op med fantastiske præmier, pengegaver, produktsponsorater og meget mere.

Zonta Aarhus II skylder alle sponsorer, donatorer, vores frivillige hjælpere og Bellevuehallen en stor tak.

De er er en medvirkende årsag, at Banko & Bobler2017 blev et tilløbsstykke og en stor succes.

Overskuddet

HELE overskuddet går ubeskåret til udsatte piger og kvinder, der ikke har været så heldige i livet, som de fleste af os andre heldigvis er.

Det blév en festlig aften og overskuddet blev på ikke mindre end 141.000 kr.

Zonta Aarhus II

Bag arrangementet står Zonta Aarhus IIs 40 seje kvinder, der brænder for at gøre en forskel. De formår at engagere områdets virksomheder og borgere i at rejse midler samtidig med, at de skaber en fantastisk stemning til de arrangementer af forskellig art, de gang på gang stabler på benene.

Zonta Aarhus II har i 2016 uddelt 244.000 kr. til udsatte piger og kvinder både lokalt og internationalt og siden 1996, hvor klubben blev stiftet, ikke mindre end 3,3 mio kr.  alt sammen ved frivilligt arbejde og med henblik på at forbedre udsatte piger og kvinders leve- og livsvilkår.

Hvis du vil vide mere: www.zonta.dkhttp://aarhus-ii.zonta.dk/fakta/ eller http://www.zonta.org/

Organisationen Zonta.

Zonta er et spændende nationalt og internationalt netværk af professionelle og ressourcestærke personer – overvejende bestående af kvinder – med selvstændig beslutningskompetence i erhvervslivet.
Overalt i verden arbejder Zonta for kvinders ligestilling og for at forbedre kvinders livsvilkår via uddannelsesprogrammer og hjælp til selvhjælp projekter.
Vi er ikke færre end 30.000 medlemmer fordelt i 67 lande verden over – i Danmark ca. 600 og i Aarhus er vi 65 medlemmer i to klubber.
Vi arbejder alle sammen på frivillig basis for:

• at kvinders rettigheder anerkendes som menneskerettigheder.
  • at alle kvinder får mulighed for at udvikle og forbedre deres egne livsvilkår.
  • at kvinder er repræsenteret i alle besluttende organer og erhverv på lige fod med mænd, og ikke mindst for
  • at ingen kvinder lever i frygt for vold.

Og så bare lige for en god ordens skyld; Zonta er neutral med hensyn til både partipolitik og religion.

For yderligere informationer kontakt venligst formand Fritse Meyer: +45 2242 9622/fritse.meyer@private.dk.